Voor jou

Bij mij geen ‘one size fits all’ maar maatwerk. Een persoonlijke benadering en directe aanpak staan centraal in mijn manier van coaching. Daarom is de juiste aanpak voor jou afhankelijk van de vraag waarmee jij bij mij komt. Want als persoon ben jij uniek. Heb je een stress & burn-out probleem of behoefte aan mental coaching? De coaching wordt afgestemd op jou. Jouw situatie, jouw energielevel en jouw kunnen.

Wanneer je burn-out klachten (bijna burn-out) hebt of burn-out bent, hanteer ik:

Het 6-stappenplan.

  1. Stap één is ervoor zorgen dat jij in je herstelfase komt. Dit doen we door een combinatie van rust en activiteiten in jouw leven te brengen. Hierdoor ben jij in staat om jouw ‘batterij’ weer op te laden.
  2. Bewustwording. Wat is er voorafgaand aan je (bijna) burn-out gebeurd waardoor jij je klachten hebt gekregen? Door terug te kijken creëren we bewustwording die ook voor rust zorgt. We gaan op zoek naar jouw triggers waardoor jij in je (bijna) burn-out terecht bent gekomen. Als coach help ik jou bewust te worden van je gedrag en jouw gedachtepatronen. Patronen die je belemmeren, gaan we samen vervangen door nieuwe helpende gedachten en gedragingen.
  3. Naast jouw persoonlijke triggers bekijken we ook je omgeving. Waar krijg jij energie van en waarvan juist niet. Met andere woorden: waar mag je meer aandacht aan gaan geven en waar mag je afscheid van gaan nemen!?
  4. Tijdens het 6-stappenplan doen we verschillende praktische oefeningen afgestemd op jouw situatie. Dit om je nóg meer inzicht te geven in het hoe en waarom van je (bijna) burn-out en een (bijna) burn-out in de toekomst te voorkomen.
  5. Grenzen stellen. Hierover gaan we het tijdens de coaching intensief hebben. Jouw ‘grenzeloosheid heeft er immers (mede) voor gezorgd dat je in de (bijna) burn-out bent terecht gekomen.
  6. Borging. Alles waar we aan gewerkt hebben tijdens de coaching is nieuw voor je. Dit gedrag moet ‘inslijten in je dagelijkse leven. Dit heeft tijd nodig. Daarom sluiten we het 6-stappenplan af met een borgingstraject.

Na het coachingstraject heb je inzicht in jouw stressbronnen en jouw manier van handelen. Daardoor ben je in staat om dingen anders aan te gaan pakken. Dit ter voorkoming van lichamelijke en geestelijke problemen of een (volgende) burn-out. En ter bevordering van jouw kracht en ontspanning in je leven. Je zult beter kunnen functioneren, met meer persoonlijke effectiviteit, zowel privé als zakelijk.